Mali i veliki servis automobila

MALI I VELIKI SERVIS AUTOMOBILA

Mali i veliki servis automobila

Kada se radi mali a kada se radi veliki servis, koje su cene servisa, na šta treba obratiti pažnju. Dozvolite da Vam pomognemo prilikom izbora delova

 

Prvo da napomenemo, ukloko niste sigurni šta Vam je sve potrebno ili se dvoumite oko izobra auto delova, motornog ulja i filtera, možete nas kontaktirati na telefon 0631176929 ili putem kontakt forme. Ukoliko nas kontaktirate putem kontakt forme u poruci ostavite Vaš broj telefona, marku, tip i godište Vašeg automobila i da li Vam je potrebna preporuka za mali ili veliki servis.

 

U daljem tekstu potrudili smo se da Vam što više približimo i prezentujemo sve neohodne informacija vezane za mali i veliki servis automobila.

Razlika između malog i velikog servisa automobila je u obimu radova koji se obavljaju i učestalosti njihovog izvođenja.

 

Mali servis automobila

 

Šta obuhvata mali servis?

  • Zamena motornog ulja

  • Zamena filtera ulja

  • Zamena filtera vazduha (po potrebi)

  • Zamena filtera goriva (kod nekih vozila)

  • Zamena filtera kabine (klime)

  • Provera nivoa tečnosti (rashladna, kočiona, servo, pranje stakla)

  • Vizuelna kontrola kočnica, guma, creva i kaiševa

Na koliko se radi mali servis?

  • Na svakih 10.000 – 15.000 km ili jednom godišnje (zavisno od preporuke proizvođača)

Veliki servis

 

Šta obuhvata veliki servis?

  • Sve stavke iz malog servisa

  • Zamena zupčastog kaiša (ili lanca, ako ga vozilo ima, što može uticati na kvarove na vozilu)

  • Zamena španera i rolera

  • Zamena vodene pumpe (kod većine vozila)

  • Zamena pomoćnog kaiša (alternatora, servo pumpe)

  • Detaljna provera i dijagnostika vozila

Na koliko se radi veliki servis?

  • Na svakih 60.000 – 120.000 km ili svakih 4–6 godina (zavisno od vozila i preporuke proizvođača)

 

Ključne razlike između malog i velikog servisa

  • Mali servis je redovno održavanje za dugovečnost motora.

  • Veliki servis je ključan za sprečavanje ozbiljnih kvarova, posebno pucanja zupčastog kaiša, što može dovesti do oštećenja motora.

 

Ne mojte da propuštate mali servis a ukoliko se približava vreme za veliki servis, ne odlažite ga, jer može sprečiti ozbiljne kvarove i skupe popravke.

 

Cena malog servisa

 

Cene malog servisa automobila u Srbiji variraju u zavisnosti od više faktora, uključujući tip motora (benzinski ili dizel), marku i model vozila, kvalitet korišćenih delova i ulja, kao i odabranog servisa. Generalno, prosečne cene se kreću u sledećim okvirima:

  • Benzinski motori: od oko 8.000 do 25.000 dinara. Na primer, za Fiat Punto sa 1.2 benzinskim motorom, mali servis može koštati između 8.000 i 10.000 dinara, u zavisnosti od izbora ulja i filtera.

  • Dizel motori: troškovi su obično viši zbog većeg kapaciteta ulja i specifičnih filtera, pa se cene mogu kretati od 15.000 do 25.000 dinara ili više. Na primer, za BMW sa 2.0 dizel motorom, cena malog servisa može dostići i do 25.000 dinara.

 

Važno je napomenuti da su ove cene okvirne i mogu varirati u zavisnosti od servisa i korišćenih delova. Neki servisi nude i premium pakete koji uključuju visokokvalitetna ulja i originalne filtere, što može značajno povećati cenu servisa.

 

Takođe, cene delova za mali servis mogu iznositi u proseku oko 7.000 dinara, dok se cena rada servisera kreće između 3.000 i 6.000 dinara, u zavisnosti od složenosti posla odnosno marke i tipa automobila.

 

Cene mogu varirati u zavisnosti od specifičnosti vašeg vozila i odabranih delova.

 

Koliko košta veliki servis, šta najviše utiče na cenu?

Cena velikog servisa u Srbiji varira u zavisnosti od nekoliko ključnih faktora, uključujući marku i model vozila, tip motora, kvalitet korišćenih delova i cenovnu politiku odabranog servisa.

Okvirne cene velikog servisa:

  • Manji i ekonomičniji automobili (npr. Fiat Punto 1.2 benzinski): Cena delova za veliki servis može biti oko 14.990 dinara.

  • Srednja klasa vozila (npr. Peugeot 206, 207 1.4 HDI): Sličan komplet delova može koštati oko 14.990 dinara.

  • Vozila više klase (npr. Volkswagen Golf 2.0 TDI): Ukupni troškovi velikog servisa, uključujući delove i rad, mogu dostići oko 600 evra.

  • Luksuzniji automobili (npr. BMW sa 2.0 motorom): Troškovi mogu biti znatno viši, dostižući i do 1.400 evra.

Faktori koji najviše utiču na cenu velikog servisa:

  1. Marka i model vozila: Luksuzniji i tehnički složeniji automobili obično zahtevaju skuplje delove i više radnih sati.

  2. Tip motora: Dizel motori često imaju skuplje delove u odnosu na benzinske, što može povećati ukupne troškove servisa.

  3. Kvalitet delova: Korišćenje originalnih ili visokokvalitetnih zamenskih delova povećava cenu, ali doprinosi dugovečnosti i pouzdanosti vozila.

  4. Obim radova: U zavisnosti od stanja vozila, pored standardnih zamena (zupčasti kaiš, španeri, vodena pumpa), mogu biti potrebni dodatni radovi koji povećavaju cenu.

  5. Cenovna politika servisa: Različiti servisi imaju različite cene rada i marže na delove, što može značajno uticati na ukupne troškove.

S obzirom na ove varijable, preporučuje se da kontaktirate nekoliko servisa sa tačnim podacima o vašem vozilu kako biste dobili precizne ponude i odabrali najpovoljniju opciju. Mi Vam možemo pomoći oko izbora neophodnih delova, kontaktirajte nas.

 

Šta je bolje originalni delovi ili zamenski delovi različitih proizvođača?

 

Pored originalnih (OEM) delova, postoje i različiti proizvođači zamenskih delova, koji mogu biti jeftiniji. Evo saveta kako da napraviš najbolji izbor za servisiranje vozila:

 

1. Originalni (OEM) auto delovi

Prednosti:

  • Identični delovima koji su fabrički ugrađeni

  • Proveren kvalitet i dugotrajnost

  • Potpuno odgovaraju tehničkim specifikacijama

Mane:

  • Najskuplja opcija za servisiranje vozila.

  • Ponekad ih je teže naći (duže čekanje)

Preporuka:
Ako planiraš da auto duže zadržiš i želiš maksimalnu pouzdanost, OEM delovi su najbolji izbor.

 

2. Zamenski auto delovi (Aftermarket)

Zamenski delovi dolaze u različitim nivoima kvaliteta i cena. Ključna je razlika između proverenih proizvođača i jeftinih, neproverenih delova.

 

Prednosti:

  • Niža cena u odnosu na originalne delove

  • Ponekad bolje performanse od fabričkih delova (kod nekih proizvođača)

  • Šira dostupnost

Mane:

  • Kvalitet može varirati

  • Ne garantuje se uvek potpuna kompatibilnost

  • Brže se troše kod lošijih proizvođača

Preporuka:

Ako biraš aftermarket delove, uzimaj ih od proverenih brendova. Neki od pouzdanih proizvođača su:

  • Filtri i ulja: Mann, Mahle, Bosch, Hengst

  • Kočioni sistem: Brembo, ATE, Ferodo, TRW

  • Kaiševi i španeri: Contitech, Gates, INA

  • Vodene pumpe: Hepu, SKF, Dolz

  • Amortizeri i ogibljenje: Sachs, Monroe, KYB

 

3. Najjeftiniji (nekvalitetni) auto delovi – Izbegavati!

 

Rizici:

  • Niska izdržljivost (brzo se habaju)

  • Problemi sa montažom i kompatibilnošću

  • Loša sigurnost (posebno kod kočnica i ovjesa)

Preporuka:
Izbegavaj nepoznate brendove i ultra-jeftine delove sa neproverenih sajtova. Jeftin deo može doneti veće troškove ako brzo otkaže.

 

Zaključak – Koji delovi su najbolji za tebe?

  • Ako želiš dugotrajnost i bezbrižnost → OEM ili proveren aftermarket

  • Ako tražiš najbolji odnos cena/kvalitet → Proveren aftermarket

  • Ako želiš najjeftiniju opciju → Pazi šta kupuješ, proveri iskustva drugih korisnika

 

Dodatni savet: Uvek konsultuj servis pre kupovine delova – često oni znaju koji aftermarket delovi su se pokazali najboljima za tvoje vozilo! Kod izbora auto delova Vam mi svakako možemo pomoći a s obzirom na naše dugogodišnje iskustvo, kontaktirajte nas.

Gde se nalazimo?